Mit App Inventor



Merhaba arkadaşlar,


Üniversite yıllarımda öğrendiğimiz bilgisayar programlama dillerinde javayı kullanarak android cihazlar için uygulamalar yazabilmekteyiz.Tabi ki bunu Android Studio ile gerçekleştiriyordum ancak benim için yeni ama eski bir çalışmayı size sunmak istiyorum.MIT App Inventor diye arattığımız zaman karşımıza en başta Turkcell Geleceği Yazanlar ekibinin hazırladığı güzel bir eğitim seti çıkmakta.Hobi olarak yaptığımız bluetooth devreleri için veya android cihazın sensör verilerini okuyarak farklı devreler kurmak için basit asil (basit asil kelimesi üniversitede ders çalışırken çıkması muhtemel sorular için kullandığımız bir tabirdi :) ) bir ortam oluşturmuş MIT..

Google hesabınız ile kayıt olduktan sonra cihazınıza da Google play MIT App Inventor Companion uygulamasını indirdiğiniz zaman web ortamında oluşturduğunuz uygulamayı telefonunuzda deneyebilirsiniz.Hatta doğrudan telefon/tabletinize .apk dosyasını indirebilirsiniz.Dediğim gibi olayı daha basite indirgemişler.

Kod yazma kısmına gelecek olursak, settext gettext komutlarını puzzle gibi birleştirerek eğlenceli şekilde geliştiriyorsunuz.C veya Javadan az da temeli olan birisi için başlangıç için güzel bir ortam diyebilirim.

Ben ne yaptım.İlk olarak helloworld uygulaması ile Dünyaya merhaba dedikten sonra klasik olarak hesapmakinesi yapmayı düşündüm.Oldukça basit şekilde butonlardan labela yazdırıp işlem butonları ile hesabı yaptırmak.Tamamını sıfırdan kurmadım Youtube da (Link ) izlemiş olduğum bir tutoriali kendime göre yorumlayıp biraz değişiklik yaptım ve aşağıdaki gibi sonuçlar aldım.

İyi çalışmalar.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Soru ve Cevaplarla Kompanzasyon

Aktif Güç Nedir,Reaktif Güç Nedir

Sinusoidal AC dalga şekli, Tepe, ortalama, efektif(rms), değer tanımları...